شاهراه ۶۱

علایق من (موسیقی ، ادبیات ،فلسفه ،سینما و ...)

شاهراه ۶۱

علایق من (موسیقی ، ادبیات ،فلسفه ،سینما و ...)

جنجال یک تئوری جدید درباره کشف رمز شام آخر داوینچی

اعلام یک نظریه جدید مبنی بر پنهان شدن یک تصویر جدید در فرسک (نقاشی دیواری) شام آخر  اثر لئوناردو داوینچی(1452-1519)،هنرمند نامدار ایتالیایی دوره رنسانس  ،سبب هجوم علاقه مندان و دوستداران آثار هنری به وب سایت های مربوط به آثار  وی شده است ،به دلیل این ازدحام ،وب سایت هایی نظیر  www.leonardodavinci.tv ، www.codicedavinci.tv ، ...تنها در صبح پنجشنبه پذیرای 15 میلیون بازدید بوده اند و دچار اختلال شده اند.این امر سبب شد تا  صاحبان این سایت ها تقاضای سرورهای اضافی و پرقدرت تر برای شکستن این ترافیک گسترده نمایند.

 
به این ترتیب  این فرسک رمز آلود و مذهبی  پس از نگارش رمان "رمز داوینچی "(اثر دن براون) -و ارائه فرضیاتی مبنی بر ازدواج مسیح بایکی از پیروانش به نام  مریم مجدلیه و سپس صاحب فرزند شدن مسیح - مجددن بر سر زبانها افتاده و جنجال آفرین شده است.اما ماجرا از این قرار است که ،یک محقق و متخصص اطلاعات و داده به نام اسلاویتسا پشی/Slavisa Pesci بر این عقیده است که در پی روی هم قرار دادن و ترکیب تصویر شام آخر با تصویر معکوس(آینه ای)آن یک شوالیه(جنگجو)   صلیبی  و شخصی که کودکی را در آغوش گرفته است ،به عنوان عناصر جدیدی وارد ترکیب بندی شده اند.

 
پشی به مطبوعات می گوید:"هر چند من به صورتی  تصادفی  به این موضوع برخوردم،امااز بسیاری از جزئیات می توان این گونه استنتاج کرد که نه تنها  شانس جایی نداشته ،بلکه یک محاسبه دقیق اساس کار بوده است." در این نسخه ترکیبی و سوپرایمپوز(بر هم نهی) تمثالی در سمت چپ مسیح دیده می شود که کودکی را در آغوش دارد،هر چند پشی  در مورد اینکه  این کودک فرزند مسیح باشد یا نه ،ابراز نظری نمی کند.

            
از دیگر موارد قابل ذکر تمثال یهودا یکی از حواریون مسیح است که در فرسک اولیه داوینچی  در سمت راست مسیح قرار دارد.به اعتقاد منابع مسیحی ،یهودا  به عنوان شخصیتی مطرح است که در نهایت به مسیح خیانت می کند و شام آخر هم لحظه های را به تصویر می کشد که عیسی مسیح  پیش بینی می کند که یکی از یارانش وی را لو می دهد.اما آنچه در نسخه ترکیبی شام آخر قابل رویت است، بیانگر مطلب دیگری است. در تصویر معکوس ،محل قرار گیری یهودا ،یک فضای خالی است (در سمت چپ)و به عبارت دیگر وی محو می گردد.
از دیگر عناصر اضافه شده به نسخه ترکیبی ،یک جام شراب است که پیش روی مسیح قرار دارد و حالتی را نشان می دهد که وی در حال تقدیس نان و شراب برای  نخستین عشاء ربانی  است.

منبع:رویترز

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
مورچه ی سیاه سه‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:20 ب.ظ http://leilei.blogfa.com

نسخه ی ترکیبی چیه؟؟؟چرا من نمیفهمم چی میگی؟؟؟ )):
اصن نمیتونم تجسم کنم اینایی که نوشتی...ام آی خنگ ار سامتینگ؟؟؟!! )):

*ببین منظور اینه:فرض کن تو یه تصویر داری.بعد تصویر و جلوی آیینه می گیری.طبیعیه که تصویر برعکس میشه (راست مساوی چپ).حالا اگه اون تصویر آیینه ای رو با تصویر اصلی ترکیب کنیم یعنی رو هم بزاریم یه تصویر جدید به دست می آد.او.کی؟
*البته باید این تصویر و کامل دید.اگه ژیداش کردم میزارمش تو وبلاگ
*در ضمن فکری به حال فیلترینگ وبلاگتان بفرمائید

ارتش دریدا چهارشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:04 ب.ظ http://mandalin.persianblog.ir

.........................................پس با من برقص شبلی.................................
اینجا موجودی واقعی ایستاده که نه نیچه و نه فوکو و نه موسیو دوبووار را ندیده اما مرد است و عاشق بچه دار شدن . این رحم تو را فریاد می کشد .............................................................................

مورچه ی سیاه پنج‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:42 ب.ظ http://leilei.blogfa.com

اولندش که هااااااااا....کاملا افتاد
دومندش که واس چی نخوندی تاحالا؟!!!
سومندش که فک کنم چیزیم از دست ندادی...(البته مطمئن نیستم چون حداقل هیچی نداشته باشه هیجان که داره)!

آره شاید .هیجانو میگم

سعیدیوس یکشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 05:26 ب.ظ

حالا چه فرقی داره چی توش باشه. منظور همان توله داشتن یا نداشتن یارو. مساله این است. کلیسا هر غلطی دلش خواسته کرده دیگه حالا یا این‌طور بوده یا نبوده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد