شاهراه ۶۱

علایق من (موسیقی ، ادبیات ،فلسفه ،سینما و ...)

شاهراه ۶۱

علایق من (موسیقی ، ادبیات ،فلسفه ،سینما و ...)

مرگ سید بارت و الباقی قضایا:

واقعا حق با کارل پوپر بود که تلویزیون تماشا نمی کرد .هرکسی که این یک ماه را کنار این تله اسکرین صدا و سیما  گذرانده بود ،امکان نداشت سر به کوه  و بیابان نگذارد.خوشبختانه به علت ریخت و پاشها و تعمیرات ساختمانی در معرض رعشه کمتری  از این تبلیغات رسانه ای بودم که تبدیل به قرارگاه عملیاتی حزب الله لبنان شده و به قول بودریار "جعل یا همان سیمولاکروم را در قالب بسته بندی حقیقت به خورد خلق از همه جا بی خبر می داد".در هر حال بگذریم...

در ماه قبل خبر درگذشت سید بارت سبب تاسف دنیای موسیقی راک و علاقه مندان راستین پینک فلوید شد. بارت در  1965و با همراهی راجر واترز گروه پینک فلوید را تشکیل داد.(سپس به این دو نفر ،نیک میسن و ریچارد رایت هم اضافه شدند)

نخستین آلبوم گروه را با نام The Piper At The Gates Of Down در 1967منتشر شدو بارت در مقام خواننده و نوازنده گیتار نام پینک فلوید را به عنوان یک گروه آوانگارد سرزبانها انداخت.این آلبوم که یکی از کلاسیک های موسیقی راک به شمار می آید شنونده را با خود به لابیرنت ذهن این نابغه جوان فرو برده و احساسی همچون آلیس در سرزمین عجایب را بر او متجلی می نماید. اما تنها در همان یکی دو سال اولیه فعالیتش  از عواقب طرح نویی که در انداخته بود در امان ماند؛ اعتیاد او به L.S.D  و بعد ابتلایش به اسکیزوفرنی او را به حد یک مرده متحرک تنزل داد و فعالیتش در گروه غیر ممکن شدو دیوید گیلمور به عنوان گیتاریست جایگزین او گردید.پس از جدایی از پینک فلوید او همزمان به کار موسیقی و نقاشی ادامه داد؛ هر چند انتشار دو  آلبوم انفرادی The Madcap Laughs و Barrett در دوران بیماریش نیز نتوانست سید بارت پینک فلوید را تکرار کندو وی بیشتر به زندگی در عزلت و کنار آمدن با مشکلات روانی و بیماری دیابتش عادت کرده بود. دنیای موسیقی شاهد افول غم انگیز این نابغه غریب بودو سرانجام مرگ جسمانی او  بی سر و صدا در سن شصت سالگی در منزلش روی داد.syd barret

در 1975 پینک فلوید آهنگ معروف Wish You Were Here را به احترام بارت به وی تقدیم نمود؛ ضمن اینکه آهنگ زیبای دیگری نیز توسط راجر واترز و مختص سید بارت نوشته شد که در واقع حدیث نفس این نابغه غریب بود و آن آهنگ نیز   Shine On You Crazy Diamond  نام گرفت.

از دوستان عزیزی که به وبلاگ من سر زدند و نظر دادند ممنونم .از زیرزمین خان عزیز و همینطور مریم خانم ، که شاهراه مجازی مرا ملاقاتی دوباره نمودند.

امیدوارم بتوانم این تاخیر چند ماهه را جبران کنم که دلایلش البته منهای مشغله هاوگرفتاریها شاید فضای بیش ازحد چرسناک-به قول صادق چوبک_کرمانشاه شهر محل اقامتم باشدو البته نوعی واماندگی.